Της Νεκταρίας Καραντζή, μουσικολόγου
ANCIENT PSYCHE: A BILINGUAL BLOG (ENGLISH AND GREEK) ON PSYCHOPEDAGOGY-PSYCHOHISTORY-PSYCHOARCHAEOLOGY-ARCHAEOTHERAPEUTICS-ARCHAEONATUROPATHY-ARCHAEOCOUNSELING WITH A CLASSICAL, ΒΥΖΑΝΤΙΝΕ/ORTHDOX CHRISTIAN, MEDITERRANEAN, HELLENIC, HELLENIC-AMERICAN, AND AMERICAN EMPHASIS Photo: Athens Square, Astoria, NY (USA)
EU user consent policy
This site uses cookies from Google to deliver its services, to personalize ads and to analyze traffic. Information about your use of this site is shared with Google. By using this site, you agree to its use of cookies.
Search This Blog
Wednesday, September 2, 2015
Ήχοι και Δρόμοι... Οι ήχοι στη Βυζαντινή Μουσική σε αντιπαραβολή με τους αραβοπερσικούς δρόμους και τις ευρωπαϊκές κλίμακες...
Αναδημοσίευση: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=390
Γράφει ο μεγάλος Θεωρητικός της Βυζαντινής Μουσικής, Μητροπολίτης Προύσης ΧρύσανθοςΚαράμαλλης, στο "Θεωρητικό Μέγα της Μουσικής" του (εκδ. του τυπογραφείου της Τεργέστης, 1832):"...κατά τους μουσικούς, ήχος είναι κλίμαξ συστηματική, δι' ης ωρισμένως οδεύοντες, απεργάζονται την μελωδίαν. Ήγουν, ο ήχος είναι μια κλίμαξ των συστημάτων, εις την οποίαν περιπατούντες οι μουσικοί διωρισμένως, ήγουν αρχόμενοι από ρητούς φθόγγους, φυλάττοντες και ρητά διαστήματα, και εις ρητούς φθόγγους καταλήγοντες, ποιούσι την μελωδίαν. Ο δε τούτων διορισμός εγένετο παρά των αρχαίων μουσικών..."