EU user consent policy

This site uses cookies from Google to deliver its services, to personalize ads and to analyze traffic. Information about your use of this site is shared with Google. By using this site, you agree to its use of cookies.

Search This Blog

Wednesday, September 2, 2015

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΩΝ Η.Π.Α.: ΑΓΩΝΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΣΕ ΕΝΑ ΟΜΙΧΛΩΔΕΣ ΤΟΠΙΟ


Του Αλέξανδρου Κολόμβου, CRC, MA, MPS, MA Ed

Εκπαιδευτικού-ψυχολόγου των Α.Μ.Ε.Α-Ιστορικού


Image result for παρέλαση στο μανχάταν ελληνικά σχολεία
Παρέλαση ομογενειακών σχολείων στο Μανχάταν
Πηγή: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ1E2iRMlQUlEpkqauptv0LbECgfRF-Qmkq86ae5XMBakF87mYrbQ

Σε πολλά σχολεία είτε της Αρχιεπισκοπής Αμερικής είτε εκτός, παρατηρείται συχνά το φαινόμενο να διδάσκουν γονείς και συγγενείς των μαθητών, γείτονες και ενορήτες, μέλη των σχολικών επιτροπών και των εκκλησιαστικών συμβουλίων, χωρίς κατάρτηση, με πτυχία άσχετων σχολών ή ακόμη και του εξετάξιου γυμνασίου ενώ δεν σπανίζουν και οι περιπτώσεις αποφοίτων δημοτικού!  Κάθε σχεδόν πρεσβυτέρα γίνεται αυτομάτως διδασκάλισσα χωρίς καν να ληφθεί υπόψιν η μόρφωση και η πείρα της! 

Δημοδιδάσκαλοι, πολοί εκ των οποίων είναι της παλιάς διετούς παιδαγωγικής ακαδημίας, ακόμη και νηπιαγωγοί, διδάσκουν μαθητές γυμνασίου και λυκείου, ανεξαρτήτως της βαθμίδας εκπαίδευσης!  Σε αυτό φέρει τεράστιο βάρος και ευθύνη η Αρχιεπισκοπή, αφού οι διδάσκοντες είναι αδιαβάθμητοι και μπρούν να αποκτήσουν όλοι οι απόφοιτοι...εξετάξιου γυμνασίου ή λυκείου (!!!) επισήμως διδακτική επάρκεια με μια εξέταση...ελληνικής γλωσσομάθειας που κρίνει μόνο το επίπεδο ομλίας, κατανόησης προφορικού λόγου, γραφής και ανάγνωσης!  Δεν εξετάζονται οι παιδαγωγικές γνώσεις και ικανότητες ούτε οι γνώσεις ελληνικού πολιτισμού και ελληνορθοδόξου αγωγής, δηλαδή η διδακτική επάρκεια.  Σημειωτέον ότι στην ύλη των περισσοτέρων σχολείων διδάσκονται σχεδόν όλα από τα εξείς μαθήματα: γλώσσα, λογοτεχνία, θρησκευτικά, ιστορία, μυθολογία, γεωγραφία της Ελλάδος, ελληνικά τραγούδια, ποίηματα και σκετς τόσο για τις σχολικές γιορτές όσο και ως συνοδευτικό μέρος του μαθήματος.  Αν και ακούγεται τραγελαφικό, προκειμένου κάποιοι κύριοι και κυρίες των εκάστοτε σχολικών επιτροπών να δικαιολογήσουν τον διορισμό «ημετέρων», βρίσκουν την έλλειψη αυτού του πιστοποιητικού ως εμπόδιο για να μην διοριστούν...εκπαιδευτικοί με άδεια από την Πολιτεία της Νέας Υόρκης-γνωστή για τα πολύ αυστηρά και αδιάβλητα κριτήρια της- και με πλήθος πτυχίων, μεταπτυχιακών, σειρά ετών παιδαγωγικής εμπειρίας και μυριάδων σεμιναρίων κατάρτησης!

Αυτή τη στιγμή, έχουν ήδη κλείσει αρκετά ελληνικά σχολεία ενώ η συντριπτική τους πλειοψηφία περιορίζεται σε σχολεία που φτάνουν μέχρι την 8η τάξη, δηλαδή την Β’ Γυμνασίου!!!  Η ελληνική εκπαίδευση των ελληνόπουλων της Ομογένειας Αμερικής φτάνει συνήθως στο τέλος της μόλις οι μαθητές δώσουν τις εξετάσεις ελληνικής γλωσσομάθειας ισότιμου-και όχι ταυτόσημου όπως συνήθως αφήνεται να εννοηθεί από πολλούς παράγοντες της Ομογένειας-των αμερικανικών Regents που συντονίζονται από την Αρχιεπισκοπή Αμερικής.  Τελειώς οφελιμιστικά, πολλοί γονείς πηγαίνουν τα παιδιά τους στο ελληνική σχολείο (συνήθως απογευματινό, σπανίως ημερήσιο και συνήθως 1-2 φορές την εβδομάδα από 1-2 ώρες την κάθε φορά ή σε σαββατιανό πρόγραμμα μερικών μόνο ωρών κάθε Σάββατο).  Στοχεύουν στο να αποκτήσει το παιδί τους το πιστοποιητικό γλωσσομάθειας για να μην χρειαστεί να πάρει κατ’ επιλογήν μαθήματα ξένων γλωσσών στο αμερικανικό Λύκειο!  Πολλοί δε γονείς αποφεύγουν τα ημερήσια ελληνικά σχολεία που διαθέτουν και αμερικανικό πρόγραμμα, γιατί φοβούνται ότι αυτό θα σταθεί τροχοπέδη στην ακαδημαϊκή πρόοδο, την επαγγελματική εξέλιξη και την  κοινωνική ανέλιξη των παιδιών τους!  Αυτό προφανώς είναι κάτι το οποίο δεν ευσταθεί διότι πολλά ελληνικά ημερήσια σχολεία με μεγάλες επιτυχίες των μαθητών τους σε μεγάλα πανεπιστήμια των Η.Π.Α. καταμαρτυρούν ακριβώς το αντίθετο.  Επομένως, πρόκειται για στερεότυπο.  Ίσα ίσα που οι ελληνικές αρχές και αρετές, η συγχώνευση της διδακτέας ύλης, με πολύπλευρη καλλιτεχνική (μουσικοχορευτική, ποιητική, θεατρική και εικαστική) προγύμναση και προετοιμασία για τις σχολικές εορτές, η διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων που σε άλλες χώρες εκτός Ελλάδος και Κύπρου και εκτός Ομογένειας διδάσκονται μόνο στο πανεπιστήμιο (π.χ. ελληνική ιστορία, θεολογία/θρησκευτικά, φιλοσοφία, μυθολογία, αρχαίο ελληνικό θέατρο, αρχαία, βυζαντινή και νέα ελληνική λογοτεχνία κ.τ.λ.) βοηθούν να οξυνθεί ο νους, η δημιουργικότητα του μαθητή, οι πολλαπλές πτυχές της νοημοσύνης του σύμφωνα με το μοντέλο του ψυχολόγου Gardner και να ανέβει ο πήχης των ακαδημαϊκών και πνευματικών απαιτήσεων.

Σε μια λοιπόν εποχή κρίσης, όχι μόνο οικονομικής, αλλά κυρίως κοινωνικής και πνευματικής, όπου όλες οι αξίες δοκιμάζονται, ο ξένος δάκτυλος της Παγκοσμιοποίησης και του ανθελληνισμού δεν βρίσκεται μόνο εντός των τειχών της πατρίδας, αλλά έχει εμφιλοχωρήσει δολίως και στην Ομογένεια.  Είναι ηλίου φαηνότερον όταν καθημερινά γινόμαστε και εμείς οι διδάσκοντες και οι μαθητές μας μάρτυρες  επιβολής αλλοπρόσαλλων και ετερόκλητων ιδεολογημάτων που δεν προσήκουν στην ύλη και τον χαρακτήρα του ελληνικού σχολείου, όπως φερειπείν κάποια κατάπτυστα βιβλία από το Γραφείο Παιδείας της Αρχιεπισκοπής, έναν ημικρατικό «ελληνικό» φορέα που υποτίθεται ότι προασπίζεται τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία, αλλά το αντίθετο αποδεικνύεται από τα βιβλία αυτά, όπως και από την δράση του κακόφημου επικεφαλής της συγγραφικής επιτροπής και διευθυντή ελληνικής παιδείας της Αρχιεπισκοπής έναν...φυσικό που παριστάνει τον φιλόλογο και τον γλωσσολόγο!!!  Τα δε βιβλία της Αρχιεπισκοπήξς υπογράφονται και από τον δολιοφθορέα της ελληνικής γλώσσας Γιώργο Μπαμπανιώτη!  Αυτό, προφανώς, λέει πολλά...



Θα πρέπει λοιπόν να υπάρξει ένα ανεξάρτητο επαγγελματικό σωματείο και συνδικαλιστικό όργανο-όσο άσχημα και αν ακούγεται αυτή η λέξη λόγω των επαγγελματιών εργατοπατέρων της Ελλάδος-για να ρυθμίσει τα εργασιακά θέματα των εκπαιδευτικών και να διασφαλίσει την ποιότητα του διδκατικού έργου και την καταλληλότητα τόσο των διδασκόντων όσο και των διευθυντών των ελληνικών σχολείων εντός και ενκτός Αρχιεπισκοπής (συν των όσων προγραμμα΄των ελληνικών υπάρχουν σε charter schools που είναι ημι-κρατικά/ιδιωτικά σχολεία με κρατική επιχορήγηση και υπό την αιγίδα του αμερικανικού υπουργείου παιδείας και αμερικανικά σχολεία).  Σε αυτό τον προτεινόμενο φορέα δεν θα πρέπει να συνυπάρχουν εκπαιδευτικοί και διευθυντές σχολείων ή συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί των οποίων τα συμφέροντα τους, οι εμπειρίες και οι γνώσεις τους διαφέρουν και πολλές φορές έρχονται σε αντίθεση με αυτά των εν ενεργεία εκπαιδευτικών.  γίνονται προσωπικοί αγώνες μεμονομένα και κατά περίπτωση.  Όμως, χρειάζονται και αγώνες από κοινού, κάτι που απαιτεί συσπείρωση, πειθαρχία, συνέπεια και σύμπλευση στην ίδια ιδεολογική και ακτιβιστική γραμμή.  Η ισχύς εν τη ενώσει!  Μόνο έτσι θα εξυγειανθεί το θολό και ομιχλώδες τοπίο της διαπλοκής και των αντικρουόμενων συμφερόντων και θα μπει πάνω από όλα το εθνικό συμφέρον και το συμφέρον της νεολαίας μας.