http://www.ramnousia.com
Έχει κατηγορηθεί πολλές φορές ως ανθέλληνας, κομματάρχης-συριζάς των πανεπιστημιακών αμφιθεάτρων, αναρχοκουλτουριάρης και εθνομηδενιστής, ψευτοαρχαιολόγος και προπαγανδιστής... Πολλοί λένε "Γιάννης Χαμηλάκης, χαμηλού επιπέδου όνομα και πράγμα". Ποιός είναι άραγε ο καθηγητής αρχαιολογίας του Southampton University στην Αγγλία; Ας κοιτάξουμε ένα πρόσφατο δημοσίευμα του και ας αφήσουμε το κουβάρι να ξεδιπλωθεί από μόνο του...
Γράφει με ειρωνία και χλεύη για την Αμφίπολη. Δεν είναι τυχαία τα άρθρα που κυριαχούν στη δεξιά στήλη του ιστότοπου του παραπάνω συνδέσμου (www.ramnousia.com) που δημοσιεύεται το εν λόγω άρθρο του και τι κομματικές και ιδεολογικές συνιστώσες αντιπροσωπεύουν... (ένα άρθρο περί πολιτικής ευφυΐας του ΣΥΡΙΖΑ, κάποιο άρθρο του Παναγιώτη Χατζηστεφάνου που προφανώς έχει τις ίδιες πολιτικές και σεξουαλικές προτιμήσεις με τον Χαμηλάκη, κ.α.). Στο τέλος του άρθρου του Χαμηλάκη με τίτλο "Από τη Βεργίνα στην Αμφίπολη: Πρώτα ως τραγωδία, μετά ως φάρσα", λέει ότι στο τέλος θα ανακαλύψουν τον τάφο του "κατακτητή" των προγόνων των Πακιστανών και Ινδών εργατών που ανασκάπτουν την Αμφίπολη. Φαίνεται όμως ότι οι Ινδοί και οι Πακιστανοί περισσότερο ενδιαφέρονται για τον ελληνισμό, τον Μ. Αλέξανδρο και την Μακεδονία παρά αυτός. Καταρχήν, σε ποιό ρεπορτάζ-αν έχει την παραμικρή ενημέρωση-είδε να υπάρχουν αλλοδαποί και μάλιστα Πακιστανοί και Ινδοί στο εργοτάξιο; Σε εργοτάξιο του δημοσίου είναι λίγο δύσκολο να εργάζονται μετανάστες και μάλιστα παράνομοι, αλλά και νόμιμοι να είναι πάλι δύσκολο είναι... Στην Ελλάδα βέβαια της κρίσης όλα είναι πιθανά, όμως πουθενά δεν ακούστηκε κάτι τέτοιο για την Αμφίπολη. Αν γνωρίζει κάτι παραπάνω από τα αναρίθμητα ιστολόγια, κανάλια, ραδιοφωνικούς σταθμούς, εφημερίδες και περιοδικά ανά τον κόσμο καθώς και την Εφημερίδα της Κυβενήσεως που ουδέποτε έχουν αναφέρει κάτι τέτοιο για το εργασιακό καθεστώς των ανασκαφών αυτών να μας το πει, αν και πολύ αμφιβάλλω αν αναφέρεται σε γεγονότα παρά σε υποθέσεις για το τι μέλλει γενέσθαι στο απότερο μέλλον... Εντάξει τώρα... Ό,τι 'να ναι... Αν είναι να μιλάει με υποθέσεις.... Δεν είναι αυτό εικόνα καθηγητή πανεπιστημίου και επαγγελματία αδειούχου αρχαιολόγου και όχι ερασιτέχνη-χομπίστα...
Όμως, κακά τα ψέματα, αν κάποιος διαβάσει όλα αυτά που κατά καιρούς γράφει και μάλιστα πολιτικολογεί ο κ. Χαμηλάκης-διότι συνήθως γράφει πολιτικά παρά αρχαιολογικά-δεν θα του φανεί διόλου παράξενο να έχει διπλή ανάγνωση αυτό που λέει περί "κατακτητού" στον οποίον ανήκει το ταφικό μνημείο. Σε ποιον "κατακτητή" αναφέρεται, αν όχι αυτός, σίγουρα οι ημέτεροι του κύκλου του (βλέπε Δραγώνα, Ρεπούση,Κουλούρη, Βερέμης, Καρακασσίδου-της οποίας το ανθελληνικό φιλοσκοπιανό της έργο φιγουράρει συχνάκις και πολλάκις στη βιβλιογραφία των δημοσιεύσεων του και των συνεργατών του); Μήπως στους δήθεν (Σλαβο-) Μακεδόνες του Αιγαίου", όπως οι Σκοπιανοί συχνά αυτοαποκαλούνται; Είναι άραγε τυχαίο ότι σε συλλογικό έργο (βιβλίο με συλλογή δημοσιεύσεων/άρθρων) αρχαιολογίας όπου ο Χαμηλάκης υπήρξε βασικός συντελεστής ("Archaeology in Situ: Sites, Archaeology, and Communities in Greece") εμφανίζονται συχνά στη βιβλιογραφία των άρθρων-κεφαλαίων του βιβλίου μελέτες περί δήθεν πολυπολιτισμικότητας στην Ελλάδα του 13ου αιώνα, ανθρωπολογικές μελέτες περί δήθεν ομοιότητας του DNA των Τούρκων, των Ελλήνων και των Βουλγάρων και το βιβλίο της ανθελληνίδας εθνοπροδότρας Α. Καρακασσίδου "Fields of Wheat, Hills of Blood: passage to Nationhood in Greece", μιας καθηγήτριας της Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας στο Queens College, που επειδή παντρεύτηκε Σκοπιανό, έκανε σκοπό της ζωής της να διδάσκει την Σκοπιανή προπαγάνδα και να την διαλαλεί μαζί με άλλους ελληνοεθνομηδενιστές πρπαγανδιστές σαν τον Χαμηλάκη. (Ο γράφων την είχε καθηγήτρια στο εν λόγω πανεπιστήμιο, αλλά ουδέποτε καταδέχτηκε να πάρει μάθει μάθημα μαζί της, γνωρίζει όμως πολύ καλά και αυτήν και το "έργο" της. Ίσως το ίδιο θα έπρεπε να κάνουν και οι Έλληνες φοιτητές του Χαμηλάκη στο Southampton ή του Αλέξη Ηρακλείδη στο Πάντειο ή της Δραγώνα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, κτλ. Να μην σκύψουν το κεφάλι καταγράφοντας σημειώσεις-προπαγάνδες που προσβάλουν αυτούς και τους προγόνους τους που θυσιάστηκαν για αυτούς!). Μιλάνε λοιπόν όλοι αυτοί οι "μεγαλοσκολάροι" περί πολιτισμικών θεωριών νέας κοπής (αλλά παλαιών συμφερόντων) και μεταμοντέρνων ιδεολογημάτων. Οι ΑΝΤΙ-ΦΑ(ντα) κατηγορίες περί δήθεν υπερεθνικισμού και φασισμού, όμως, φαίνεται να χρησιμοποιούνται μόνο εναντίον των Ελλήνων που αγαπούν την πατρίδα τους και τα μνημεία της ενώ όταν πρόκειται για άλλα έθνη όπως οι Σκοπιανοί μπορούν να λένε ότι θέλουν χωρίς να θεωρούνται υπερεθνικιστές και φασίστες, ακόμα και όταν η ιστορία που παρουσιάζουν προς άγραν εδαφικών διεκδικήσεων είναι πλαστή και δόλια!
Ποιό είναι άραγε το ανασκαφικό εργο του κ. Χαμηλάκη ή έστω το κατά χώραν (in situ), δηλ. το επιφανειακής/μνημειακής τοπογραφικής έρευνας έργο του; Πολύ λίγο... Τα βιβλία και οι δημοσιεύσεις του αναφέρονται περισσότερο σε επιθέσεις κατά της δήθεν "εθνικής αρχαιολογίας" και ό,τιδήποτε "εθνικού". Τον ενοχλεί ιδιαιτέρως αυτή η λέξη, όπως την Δραγώνα, την Κουλούρη και την Ρεπούση τις οποίες έχει υποστηρίξει πολύ κατά καιρούς. Αν και Κρητικός, η μόνη του "συνεισφορά" στην ιδιαίτερη πατρίδα του ήταν....η αποδόμιση όλων όσων γνωρίζουμε για τους Μινωΐτες, όχι βάσει επιστημονικών στοιχείων που προκύπτουν από την αρχαιολογική σκαπάνη ή ευρήματα που βρέθηκαν κατά χώραν ή στο εργαστήριο ή σύμφωνα με το αρχαιολογικό δελτίο ή κάποιες ιστορικές πηγές, αλλά βάσει μιας "αντιφασιστικής" και "αντιρατσιστικής" ρητορικής της μετανεοτερικότητας. Επιτέθηκε δηλαδή στο πως εμείς χρησιμοποιήσαμε ως Έλληνες την ιστορία μας (π.χ. Μινωϊκή Κρήτη και Μινωΐτες), μιλώντας για εθνική υπερηφάνεια, για προγόνους, αξιοποιώντας όλα αυτά μέσω του τουρισμού, μέσω της παιδείας και της εκπαιδευτικής πράξης στην σχολική τάξη, δημιουργώντας ντοκιμαντέρ και γράφοντας άρθρα και ρεπορτάζ. Ορίστε; Ξαφνιαστήκατε; Ε, λοιπόν για τον κ. Χαμηλάκη και για τους άλλους "κυρίους" και "κυρίες" της ("κόκκινης") κλαδικής του συλλόγου αρχαιολόγων βλέπετε: 1) ακολουθεί την άποψη του Νίκου Δήμου ότι "ε, μετά από τόσους αιώνες δεν τους λες και προγόνους"(!!!) και 2) ότι θα έπρεπε όλα αυτά τα αρχαιολογικά ευρήματα να βρίσκονται αμπαρωμένα στα σκοτεινά υγρά υπόγεια μουσείων και εφορειών αρχαιοτήτων χωρίς καμμιά πρόσβαση στο κοινό. Ωραία! Πολύ δημοκρατικό αυτό! Ο απόλυτος κρατικός παρεμβατισμός, η παράνοια της ακροαριστερίζουσας ρητορικής κατά εθνικής παιδείας και εθνικής πρόσβασης στους πολιτισμικούς πόρους ή της ρητορικής περί διεθνούς πολιτισμικής παρακαταθήκης που δεν θα πρέπει να έχει κανένα εθνικό χαρακτήρα και συνεπώς καμμιά αξιοποίηση από το ελληνικό κράτος! Όλα αυτά δεν προσδίδουν ένα μάλλον ελιτιστικό στοιχείο; Πού είναι η φιλολαϊκή στάση όλων αυτών των μοντέρνων "καθηγητάδων", φοιτητοπατέρων και εργατοπατέρων; Μάλλον όλα αυτά θυμίζουν "κόκκινη" δικτατορία τύπου Τσαουσέσκου!
Να τα αφήσουμε λοιπόν όλα στους ξένους και εμείς να μελετάμε σοβιετολογία, την αρχαιολογία της Τιμπουκτού, τον πολιτισμό των Παπούα ή των Μασάϊ και για τις χαμένες φυλές του Αμαζονίου! Ή μάλλον να ασχοληθούμε με τον πολιτισμό των. .. μεταναστών και να ενταχθούμε εμείς σε αυτούς αντί αυτοί σε εμάς μέσα στην ίδια μας την πατρίδα! Διαφορετικά πρόκειται για καπιταλιστική υπερεκμετάλευση και καταναλωτισμό με εθνικιστικές και ρατσιστικές προεκτάσεις!!! Το ίδιο όμως δεν ισχύει για όλους τους άλλους πολιτισμούς! Μόνο για εμάς τους Έλληνες! Στην Αγγλία που διδάσκει ο κ. Χαμηλάκης, δεν τα λέει αυτά στους φοιτητές του για το Stonehedge ή άλλα μνημεία τους που τα έχουν όχι απλώς προβάλει παντιοτρόπως, αλλά έχουν δημιουργηθεί και ένα σωρό σύγχρονοι αστικοί θρύλοι (urban legends) γύρω από αυτά!!! Αν τα έλεγε αυτά στους Άγγλους, μάλλον θα του έδιναν μια θέση στο...κυλικείο του πανεπιστημίου... Δυστυχώς, είναι πολλοί οι πανεπιστημιακοί σαν τον κ. Χαμηλάκη και συνεχώς εμφανίζονται όλο και περισσότεροι ἐν εἴδει επιδημίας! Περαστικά τους!
ANCIENT PSYCHE: A BILINGUAL BLOG (ENGLISH AND GREEK) ON PSYCHOPEDAGOGY-PSYCHOHISTORY-PSYCHOARCHAEOLOGY-ARCHAEOTHERAPEUTICS-ARCHAEONATUROPATHY-ARCHAEOCOUNSELING WITH A CLASSICAL, ΒΥΖΑΝΤΙΝΕ/ORTHDOX CHRISTIAN, MEDITERRANEAN, HELLENIC, HELLENIC-AMERICAN, AND AMERICAN EMPHASIS Photo: Athens Square, Astoria, NY (USA)