Συνέντευξη του Gerald Brenau στο ελληνικό Vice Αναδημοσίευση από/Reproduction from: http://www.vice.com/gr
"Μιλήσαμε με τον Φωτογράφο που Έντυσε με Στρινγκ και Φτερά Δύο Ελληνικά Αγάλματα" Αυγ 29 2014
Όταν ο σύγχρονος "πολιτισμός" έχει χρεωκοπήσει, όπως και οι αξίες...όταν δεν πλέον πνευματικός, αλλά μόνο τεχνολογικός και στείρος από φαντασία, κυριαρχεί η κακογουστιά, το κομπλεξικό και αρρωστημένο χιούμορ που προβάλλει τα κουσούρια του "καλλιτέχνη" στο αντικείμενο της "δημιουργίας" του που δεν είναι τίποτα άλλο παρά ο κανιβαλισμός και υπερεκμετάλλευση των πραγματικών καλλιτεχνημάτων και δημιουργιών ενός ένδοξου παρελθόντος, ενός πολιτισμού και πνευματικού, αλλά και τεχνολογικού που πολλοί σήμερα δεν μπορούν να εκτιμήσουν ή μάλλον δεν θέλουν.
Ξέρουν ότι είναι δείγματα μιας σάπιας κοινωνίας του δήθεν και του καταναλωτισμού, ενός χρησιμοθηρικού κόσμου που από τον πολύ αυτοματισμό ξέχασε πως σμιλεύεται με κόπο ένα άγαλμα (θυμάστε το άγαλμα της Βουγιουκλάκη) και θεωρεί πλέον γλυπτική το μετανοτερικό installation και το performance. Αν και αυτά τα δύο μπορεί να είναι ενδιαφέροντα και δημιουργικά αν όντως ο καλλιτέχνης προβεί σε πραγματική δημιουργία και πρωτοτυπία και τα έργα του έχουν να δώσουν μηνύματα και να πουν ιστορίες λειτουργώντας αφηγηματικά και συμβολικά. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει εδώ. Δεν μπορεί να θεωρηθεί τέχνη ο εξευτελισμός δύο σημαντικών χάλκινων αγαλμάτων του 5ου αιώνος π.Χ. που ανασύρθηκαν από το βυθό, κάτι όντως σπάνιο. Δεν είναι τέχνη το να βάζει πάνω τους ένα τιγρέ στρινγκ, ροζ φτερά, γαμήλια άνθη στο χέρι και τούλι νυφικού δικαιολογώντας το αυτό ως ένα μήνυμα για την διαφορετικότητα στις σεξουαλικές προτιμήσεις εν όψει της παρέλασης της συγκεκριμένης κοινότητας. Αν κάποιος πει κάτι θα τον πούνε ρατσιστή και ότι κάνει διακρίσεις και ότι έχουν το δικαίωμα να κάνουν τέτοιες ενέργειες καλλιτεχνική αδεία. Αυτό όμως δεν είναι ελευθερία είναι ελευθεριότητα. Δεν είναι δημιουργία είναι κανιβαλισμός. Οι ίδιοι κάνουν ρατσισμό σε μια πανάρχαια φυλή που υπάρχει ακόμα, αυτή των Ελλήνων. Γιατί δεν το έκαναν σε άλλα αγάλματα ή σε άλλα έργα τέχνης; Τί μήνυμα περνάν έτσι για την Ελλάδα και τους Έλληνες; Ο εν λόγω "κακοτέχνης" που ακούει στο όνομα Gerald Bruneau και είναι γάλλος φωτογράφος, λέει ανοιχτά και ξεκάθαρα πως οι αρχαίοι Έλληνες αντιπροσωπεύονται συλλήβδην όλοι τους από αυτή την εικόνα που εκείνος έδωσε και ότι εμείς οι νεοέλληνες μόνο αντιδρούμε που είμαστε διαφορετικοί από αυτούς που αποκαλούμε προγόνους μας, δηλ. σαν να λέει ότι είμαστε ξεπεσμένοι, στενόμυαλοι και μιρκοαστικοί"!
Ο μεταμοντέρνος αυτός ουραγός της παγκοσμιοποιημένης θολοκουτούρας ήρθε να μας δείξει τα χωράφια των προγόνων μας και να μας κάνει τον απολογισμό θεωρώντας μας τα ξερόχορτα σε μια γη που έμμεσα αμφισβητεί αν μας ανήκει! Τέτοιοι λοιπόν θολοκουλτουριάριδες που παριστάνουν τους επαναστάτες χωρίς αιτία και τους ακτιβιστές είναι οι ίδιοι που κάνουν ρατσισμό! Παίρνουν έναν ολόκληρο πολιτισμό και του βάζουν ετικέτες καπελώνοντας τον και θάβοντας τις αξίες και τα επιτεύγματα του, αλλά και τα επιτεύγματα του αρχαίου καλλιτέχνη για να προβληθούν τα..."επιτεύγματα"του σύγχρονου καλλιτέχνη...που και ο ίδιος αδικεί τον εαυτό του, αλλά και την κοινότητα που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί, αν και μάλλον είναι αυτόκλητος εκπρόσωπος της, αφού πολλοί από αυτή σίγουρα θα διαφωνούν μαζί του. Φως στην περίεργη αυτή υπόθεση ρίχνει και η πλέον σημαντικότερη και εγκυρότερη μαρτυρία, αυτή της διευθύντριας του μουσείου Καλαβρίας όπου φυλάσσονται τα δύο αγάλματα σύμφωνα με την βρεταννική εφημερίδα Telegraph (δες τον παραπάνω σύνδεσμο). Η διευθύντρια του μουσείου υποστήριξε ότι ο φωτογράφος είναι εντολοδόχος μιλανέζικης κλίκας με ανταγωνιστικά κίνητρα χρηματοδοτούμενη από την τοπική αυτοδιοίκηση και καλλιτεχνικούς κύκλους του Μιλάνου που είχε ως σκοπό να δυσφημίσει το μουσείο της Καλαβρίας γελοιοποιώντας το προκειμένου η πόλη του Μιλάνου να προβάλλει απαίτηση να δοθούν τα αγάλματα σε δικό της μουσείο. Παρότι είχε συμφωνήσει με τον φωτογράφο η φωτογράφηση να είναι λιτή και απέριττη με ένα μόνο λευκό πέπλο να δίνει φως στα αγάλματα, εκείνος μετά από μερικές φωτογραφίες που τράβηξε μπροστά της, αθέτησε τον λόγο του όταν εκείνη δεν ήταν πλέον μπροστά λόγω υποχρεώσεων. Όταν εμβρόντητοι οι φύλακες την ειδοποίησαν ήταν πολύ αργά καθώς ο εν λόγω φωτογράφος είχε τραβήξει τις φωτογραφίες. Παρότι η διευθύντρια του μουσείου του απαγόρευσε να τις δημοσιεύσει εκείνος μαφιόζικα τις δημοσίευσε. Η είδηση έκανε τον γύρω του κόσμου και σόκαρε Συνεπώς το θέμα δεν είναι μειονοτικό ή πολυπολιτισμικό, αλλά μάλλον προκύπτει από την σύγχρονη έλλειψη παιδείας, καλλιτεχνικών αξιών, αισθητικής και προτύπων ορισμένων συγχρόνων μας. Διαβάστε περισσότερα στο ανωτέρω δημοσίευμα.
Είναι πάντως λυπηρό που οι δικοί μας αριστερίζοντες θολοκουλτουριάριδες για να δείξουν και καλά μεγαλοψυχία και ανοιχτό μυαλό αρκέστηκαν απλώς σε μια συνέντευξη με τον Bruneau ρωτώντας τα αυτονόητα χωρίς όμως να πληροφορηθούν και να τον ρωτήσουν για τις παραπάνω σοβαρότατες κατηγορίες. Αν τις είχαν υπ'όψιν τους, τότε ακόμα χειρότερα. Αναφέρομαι στο vice.gr. Το ίδιο διαδικτυακό κανάλι είχε πάρει κάποτε συνέντευξη σε νεοπαγανιστές και στη γνωστή διαφήμιση του ΑΝΤ1 η αφελής ρεπόρτερ"λέει "κάποιοι τους ονομάζουν παγανιστές και ειδωλολάτρες῾ Μετά λένε "VICE: η πραγματικότητα όπως είναι". Καλά θα κάνουν κάποιοι αν θέλουν να δείχνουν την πραγματικότητα όπως είναι ας κοιτάξουν και την άλλη πλευρά της είδησης. Π.χ. στο ρεπορτάζ κατά των νεοπαγανιστών ήταν φανερή η έμφαση στο τι λένε οι νεοπαγανιστές και όχι τι λέει η εκκλησία. Παρότι κατηγόρησαν οι εκπρόσωποι των νεοπαγανιστών με πάθος τον χριστιανισμό, δεν μίλησε κανένας εκπρόσωπος της εκκλησίας, παρά μόνο ο γραμματές θρησκευμάτων του υπουργείου παιδείας και θρησκευμάτων ενώ το 90% του ρεπορτάζ ήταν μάλλον ένα φιλικό οδοιπορικό, ένα ρομαντικό ντοκιμαντέρ παρά ρεπορτάζ-πού είναι άραγε ο ωμός ρεαλισμός που υπόσχονται-όπου εξιδανίκευσαν το θέμα που παρουσίασαν λες και ανακάλυψαν μια εξωτική όαση αισιοδοξίας και εθνικής αναζωογόνησης στην καθημερινότητα της παρακμιακής νεοελληνικής πραγματικότητας . Μες τη καλή χαρά πλην όμως με εκπορσώπους των νεοπαγανιστών που με φανατισμό και μισαλλοδοξία για τον χριστιανισμό εξέφρασαν τα "πιστεύω" τους επί του ασφαλούς, χωρίς διάλογο ή αντίλογο. Έτσι και τώρα, δεν ρώτησαν καν για τις βαριές κατηγορίες περί αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των μουσειακών κύκλων Μιλάνου και Καλαβρίας σε σημείο εξευτελισμού της τέχνης, της ιστορίας, και του πολιτισμού για τα φράγκα. Δεν είναι μόνο οι πολιτικοί που είναι εθνοπροδότες...