Ενώ η δημο-κρατία, εκθειάζεται ως το πιό "δίκαιο" αλλά ανθρώπινο (μη τέλειο) κυβερνητικό κατασκεύασμα το οποίο λειτουργεί ανθρωποκεντρικά, η Ορθόδοξη Χριστιανική εκκλησία με το "ελθέτω η Β Α Σ Ι Λ Ε Ι Α σου", προτείνει μια Θεανθρωποκεντρική διακυβέρνηση των ανθρώπων, η οποία περικλείει μέσα της και την Βασιλική μοναρχία και την συλλογική δημοκρατία σε μια εναρμονισμένη θεολογικώς συνύπαρξη!!!
Ευλογημένη η ΒΑΣΙΛΕΙΑ του Πατρός (μοναρχία). Και του Υιού ( Ιησούς Χριστός και οι δώδεκα απόστολοι) δηλαδή μια ομάδα ανθρώπων που λειτουργεί επάνω στην γη συλλογικά ως μια ομάδα "δημοκρατική". Και του Αγίου Πνεύματος (συμπληρώνει την Τριαδικότητα του ΕΝΟΣ, χωρίς να καταργεί την "συλλογικότητα" των Τριών προσώπων)
Βλέπουμε εδώ, ότι ενώ επιζητούμε ικετευτικώς την μοναρχική ΒΑΣΙΛΕΙΑ του Πατρός, αυτή έρχεται εν μέσω ημών μαζί με τον Υιό, ο οποίος "λειτουργεί" ως μία συλλογική "δημοκρατική" ομάδα μετά των αποστόλων Του, αλλά και από το Αγιον Πνεύμα "το εκ του Πατρός εκπορευόμενον". Η δημοκρατία στερείται της "βασιλείας", ενώ η ΒΑΣΙΛΕΙΑ του πατρός, δεν στερείται την δημοκρατία την οποία εγκολπώνει μέσα της!!! (ας μην ξεχνάμε ότι η "δημοκρατική" ετυμηγορία του Εβραϊκού λαού ζήτησε κάτω από τον Πόντιο Πιλάτο την Σταύρωση του Χριστού όταν απέλυσε τον Βαραβά, την οποία ο Χριστός αποδέχθηκε αδιαμαρτύρητα). Είναι άξιον προσοχής, το ότι ενώ ο Πατήρ κυβερνά με Τρία πρόσωπα (συλλογικής "δημοκρατίας"), η ΒΑΣΙΛΕΙΑ Του είναι ΜΙΑ!!! (Του Πατρός ΚΑΙ του Υιού ΚΑΙ του Αγίου Πνεύματος).
Ο ίδιος ο Θεός λοιπόν (ως κυβερνήτης του σύμπαντος), μας διδάσκει τελειότερα από κάθε άλλον φιλόσοφον, το ασφαλέστερον κυβερνητικόν "σχήμα", που θα οδηγήσει τον άνθρωπο από την παρούσα επίγεια ευημερία, προς την επουράνια ΒΑΣΙΛΕΙΑ (και όχι δημοκρατία) των Ουρανών.
π. Χριστόδουλος + Αρχιμανδρίτης